КЗ "Богодухівський ЗДО № 5 "Ялинка"
«В наших руках все майбутнє країни»

Документи по організації роботи з інклюзивного навчання

https://docs.google.com/document/d/15Tv2W8zYt4JhBRul1bn4oxgkRSh7UY8W/edit

https://docs.google.com/document/d/193HCQ5tSjqHgpvNIcvhogOwMcS5Euh3d/edit

ttps://docs.google.com/document/d/1eOJBihLmrygfTnxAIm8KBE99bjF6Y3wj/edit

Організація інклюзивного навчання: що змінюється із січня 2022 року

 

Утворення інклюзивної групи

Із січня 2022 року рішення про утворення інклюзивної групи приймає керівник закладу дошкільної освіти на підставі заяви обох чи одного з батьків або інших законних представників дитини з особливими освітніми потребами (ООП) та висновку інклюзивно-ресурсного центру (ІРЦ) про комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини.

Інклюзивну групу в закладі дошкільної освіти за наявності навіть однієї такої заяви утворюють обов’язково

Кількість дітей з ООП у групі

В інклюзивних групах кількість дітей з ООП має становити не більше трьох осіб. Залежно від рівня підтримки дитини, кількість змінюють. Зокрема, в інклюзивній групі може перебувати не більше:

  • однієї дитини, яка потребує четвертого чи п’ятого рівня підтримки;

  • двох дітей, які потребують третього рівня підтримки;

  • трьох дітей, які потребують другого рівня підтримки.

За наявності висновку ІРЦ, що не містить інформації про рівень підтримки, дитину зараховують у групу відповідно до рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу та складності порушень

Рівні підтримки дітей в освітньому процесі

Освітній процес слід організовувати з урахуванням рівнів підтримки та на основі висновку ІРЦ. Зокрема, запровадили п’ять рівнів підтримки відповідно до ступенів прояву труднощів під час освітнього процесу:

  • І ступінь прояву — поодинокі, незначні труднощі;

  • ІІ ступінь прояву — труднощі легкого ступеня прояву;

  • ІІІ ступінь прояву — труднощі помірного ступеня прояву;

  • ІV ступінь прояву — труднощі тяжкого ступеня прояву;

  • V ступінь прояву — труднощі найтяжчого ступеня прояву.

Дітям з І ступенем прояву труднощів, тобто незначних чи поодиноких, надають підтримку першого рівня. Необхідність такої підтримки визначають у закладі дошкільної освіти. Необхідність підтримки другого — п’ятого рівнів визначають і зазначають у висновку фахівці ІРЦ.

Для того щоб надати підтримку першого рівня, інклюзивну групу не створюють

Перший рівень підтримки дитини

Дітям, у яких виникають труднощі під час навчання та які потребують постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі, за рішенням закладу дошкільної освіти можуть надавати підтримку першого рівня.

Для того щоб надати підтримку першого рівня за рішенням закладу дошкільної освіти:

  • керівник закладу утворює команду психолого-педагогічного супроводу за письмовою заявою одного з батьків або іншого законного представника дитини;

  • команда психолого-педагогічного супроводу проводить оцінювання та визначає потребу в наданні підтримки першого рівня або рекомендує звернутися для проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини до ІРЦ;

  • на підставі рішення команди психолого-педагогічного супроводу, зафіксованого в протоколі про потребу підтримки першого рівня, складають індивідуальну програму розвитку (ІПР) та/або індивідуальний навчальний план

Індивідуальна програма розвитку

Команда психолого-педагогічного супроводу розробляє ІПР за новою формою* для дітей:

  • з ООП, які відповідно до висновку ІРЦ цього потребують;

  • які за рішенням закладу дошкільної освіти отримують підтримку першого рівня.

* Форма ІПР подана в додатку 1 до постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530» від 28.07.2021 № 769. 

ІПР складають на навчальний рік, а в разі потреби — і на літній період також. Відтак переглядають її тричі на рік і за потреби корегують. ІПР підписують усі члени команди психолого-педагогічного супроводу, а також один із батьків або інший законний представник дитини.

ІПР зберігають у закладі дошкільної освіти не менше трьох років, а також обліковують у системі автоматизації роботи ІРЦ.

Батьки або інші законні представники дитини можуть отримати копію ІПР за вимогою в закладі дошкільної освіти та/або в системі автоматизації роботи ІРЦ.

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги/допомогу надають як заняття згідно з ІПР в індивідуальній або груповій формі. Заняття проводять фахівці з педагогічного колективу закладу дошкільної освіти та в разі потреби залучають додаткових фахівців

 

Примітка. Підготовлено відповідно до постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530» від 28.07.2021 № 769. Зміни набувають чинності 1 січня 2022 року.


 

Логін: *

Пароль: *