КЗ "Богодухівський ЗДО № 5 "Ялинка"
«В наших руках все майбутнє країни»

Звіт директора

 

 

ЗВІТ   ДИРЕКТОРА

   КЗ «Богодухівський ЗДО № 5 «Ялинка»

Оксани БАГНЮК

 про функціонування закладу

 у 2022/2023 навчальному році

     З огляду на існуючу загрозу життю і здоров'ю вихованців та працівників  внаслідок збройної агресії Російської федерації та оголошення в Україні воєнного  стану  згідно  з  Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» протягом 2022/2023 навчального року заклад працював без перебування у ньому дітей.

   Рік був складним і настав час підвести підсумки роботи колективу  нашого закладу дошкільної освіти за 2022/2023 навчальний рік.

Завдання звітування:

1.Забезпечити прозорість, відкритість та демократичність управління навчальним закладом.

2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.

      Керуючись Положенням про порядок звітування керівника ЗДО перед трудовим колективом та представниками громадськості, пропоную вам оцінити мою діяльність  як директора   протягом 2022/2023 навчального року.

 Комунальний заклад «Богодухівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 5 «Ялинка» Богодухівської міської ради Богодухівського району Харківської області»  (далі – КЗ «Богодухівський ЗДО № 5 «Ялинка»)   у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про дошкільну освіту”, Положенням про  дошкільний навчальний заклад (27.01.2021), Базовим компонентом дошкільної освіти в Україні (12.01.2021), іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

Головна мета діяльності  ЗДО: забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та

оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового й духовного розвитку.

КЗ «Богодухівський ЗДО № 5 «Ялинка» функціонує з 1963 року у типовій будівлі 6-тигрупного закладу дошкільної освіти.

 

 Я, як директор, здійснюю безпосереднє  керівництво закладом  і забезпечую:

· реалізацію державної політики в галузі освіти через педагогічні ради, загальні збори членів трудового колективу та батьківського комітету;

· дію від імені закладу, представляю його в усіх державних органах та інших органах, установах і організаціях, укладаю угоди з юридичними та фізичними особами;

· у межах своєї компетенції видаю накази, обов’язкові для виконання працівниками закладу;

· приймаю на роботу та звільняю з посади працівників закладу при потребі;

· контролюю організацію  та забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, техніки безпеки, вимог безпечної життєдіяльності дітей і працівників, збереження майна закладу;

· відповідаю за реалізацію завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», та забезпечення рівня дошкільної освіти у межах державних вимог до її змісту і обсягу;

· контролюю відповідність застосованих форм, методів і засобів розвитку, виховання і навчання дітей їх віковим, психофізіологічним особливостям, здібностям і потребам;

· підтримую ініціативу щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочую творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

· організовую різні форми співпраці з батьками або особами, які їх замінюють.

 

 У 2022/2023 навчальному році  відповідно до затвердженої мережі у закладі  дошкільної освіти  функціонували 6 груп з відповідною кількістю дітей:

група раннього віку 2-го року життя – 12 дітей,   перша молодша група (раннього віку 3-го року життя) – 20 дітей,  друга молодша груп   (4-го року життя) –22 дитини,  середня група (5-го року життя) – 26 дітей; старша група № 1   (6-го року життя) – 25  дітей, старша група № 2 (інклюзивна)  (6-го року життя) – 15 дітей. Всього 120 дітей (32 – раннього віку, 88 – дошкільного віку)  згідно затвердженої мережі.

 

 КЗ «Богодухівський ЗДО № 5 «Ялинка»  укомплектований  кадрами:

педагогічних кадрів

  • директор - 1
  • вихователь-методист – 1
  • вихователі -  7 + 1 (з травня повернулася до роботи після відпустки по догляду за дитиною вихователь Григорова О.М.)
  • асистент вихователя – 1
  • керівник музичний – 1 (з лютого 2023 року на час відпустки по догляду за дитиною  основного працівника Поддубної О.М. прийнята Мальована Р.Б.).

 Усього  працює 12 педагогів.   Інших працівників – 16.

 

 

    З 1 вересня було організовано дистанційний освітній процес з вихованцями, з 1 січня 2023 року   педагогічні працівники виведені з  простою і всі працювали з виплатою повної ставки заробітної плати, інші працівники перебувають у режимі простою, лише  сторожі виведені з простою та завідувач господарством Комарова Н.Є. і помічник вихователя Пепеонкова О.М. у грудні 2022 року  виведені з простою на підставі   наказу Управління освіти, молоді та спорту «Про організацію роботи пунктів видачі гуманітарної допомоги» від  23.11.2022 № 55-АГ і їм  за їх згодою доручена робота, не обумовлена трудовим договором та посадовою (робочою) інструкцією.

   Кухар Шаполова Н.Д. перебуває за межами України і знаходиться у відпустці без збереження заробітної плати.

 

      Можу наголосити, що продовжується тенденція до виховання власних педагогічних кадрів. Помічник вихователя Барабаш С.А. у 2022 році вступила на навчання  у Державний педагогічний університет ім. Г.Сковороди.

 

     Як я вже сказала у 2022/2023 навчальному році освітній процес був організований у дистанційному режимі  за Освітньою програмою для дітей від двох до семи років «Дитина», розвиток дітей раннього віку від 1 до 2 років здійснювався за Комплексною освітньою програмою для дітей раннього та передшкільного віку «Стежинки у всесвіт».

 

  Упродовж 2022/2023 навчального року освітній процес  закладу дошкільної освіти був спрямований на вирішення головної методичної мети: «Перспективне впровадження  інноваційних методик і сучасних технологій для повноцінного і різнобічного розвитку ініціативної, творчої та компетентної особистості».

 

        Виходячи з цього основними завданнями  було:

 

  1. Формування соціально-громадянської компетентності дітей дошкільного віку.
  2. Запровадження інноваційного інтеграційного підходу до розвитку, виховання і навчання дітей дошкільного віку, який передбачає формування сучасного світобачення на основі екологічної, здоров’язбережувальної освіти.
  3. Взаємодія  закладу дошкільної освіти з батьками вихованців;  нові підходи до впровадження технології партнерства    у організацію освітньої роботи  в сучасному ЗДО, забезпечення наступності між  дошкільною і початковою ланками освіти на засадах «Нової української школи» в умовах реформування освіти.
  4. Організація інклюзивної освіти з метою забезпечення доступності освіти для дітей з особливими освітніми потребами.

Безперечно, що робота у незвичайних умовах викликала певні труднощі та вимагала корекції.  Перш за все для організації дистанційного освітнього процесу методична робота з педагогічними кадрами у 2022/2023 навчальному році була  спрямована на підвищення  рівня володіння педагогами різними інтернет-технологіями.

   Проведена чергова атестація  вихователя-методиста Білоус Л.С.  (підтверджено відповідність раніше встановленому тарифному розряду та  звання «вихователь-методист»),  асистента вихователя Ольховської О.Г. (встановлено 12 тарифний розряд).

Педагоги закладу постійно працюють над підвищенням свого професійного рівня – всі проходили різноманітні тематичні спецкурси підвищення кваліфікації. Вихователь-методист Білоус Л.С. брала участь у  обласному  семінарі стосовно наступності у роботі ЗДО і школи, організованому Харківською академією неперервної освіти. 

Відновив функціонування    сайт закладу дошкільної освіти, де висвітлюється вся робота  колективу.

 

        З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів, спрямовуючи освітній процес на  виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року  різноманітні форми методичної роботи:

педагогічні ради:

Круглий стіл –  Організація роботи у новому навчальному році серпень 2022,

Дискусія - Інформаційно-комунікативна компетентність педагогів як необхідна умова успішності професійної діяльності – листопад 2022,

Педрада – захист інновацій -  «Виховуємо патріотів» - лютий 2023,

Відкрита трибуна -  Підсумки роботи – травень 2023.

 

семінар (Інформаційна трибуна –Особливості  роботи ЗДО в умовах дії воєнного стану  – вересень 2022),

семінар-практикум («Дистанційна робота у ЗДО» - жовтень 2022),

практикуми («Синхронні заняття з дошкільниками» - грудень 2022, «Партнерство учасників освітнього процесу» - березень 2023),

проблемний стіл  («Справжній патріотизм – підходи до освіти» – січень 2023),

майстер-класи «Використання ІКТ в освітньому процесі» - жовтень 2022 Романова А.С., «Методи і прийоми патріотичного виховання» - лютий 2023, Кривцова Л.В.,

колективний перегляд  освітнього процесу: «Я у довкіллі» (Мета:  використання мультимедійної відеопрезентації як способу візуалізації природних явищ і віддалених об’єктів) - листопад 2022,

різноманітні консультації.

 

        Педагоги продовжували роботу по вивченню і впровадженню в практику передового педагогічного досвіду: «Педагогіка емпауерменту», Квест – технологія, інтелектуальні карти, використання схем-моделей у лексично-граматичній роботі з дітьми та  досвід педагогів щодо організації освітнього процесу у дистанційному режимі.   

 

    Слід зазначити, що освітній процес проводився відповідно до розкладу занять та з урахуванням санітарних норм перебування дітей біля комп’ютерної техніки: вихователі групи раннього віку, першої та другої молодших груп відправляли у групові viber-групи асинхронні заняття, а середньої та старших з січня 2023 року проводили і синхронні заняття на платформі ZOOM. Звичайно, що за 5 – 15 хвилин не можна викласти весь необхідний матеріал, тому всі вихователі надавали батькам різноманітні консультативні матеріали та рекомендації, посилання на інтернет-ресурси щодо розвитку дітей.  Так як у нас функціонує інклюзивна група, наші особливі дітки не були поза увагою. Асистент вихователя (психолог) Ольховська О.Г. надавала батькам дітей з ООП та всім батькам відповідні консультації, а також провела практикум для педагогів щодо впливу арт-терапії на психологічний стан та відносини у колективі. З лютого 2023 року приступила до роботи керівник музичний Мальована Р.Б., яка  також надсилала асинхронні заняття з музичного розвитку для дітей другої молодшої, середньої та старших груп.

    За результатами перевірки Управління освіти у квітні 2023 року відзначено  організацію дистанційного освітнього процесу у нашому закладі на належному рівні. Робота всіх вихователів отримала високу оцінку. Вихователь Легка Л.О. ділилася досвідом організації дистанційного освітнього процесу на районному онлайн-семінарі.

Проведення  всіх цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.

 

    Думаю доречним буде сказати про те, що я, як керівник і педагог не зупиняюся у своєму навчанні і приділяю велику увагу підвищенню, саме і власної кваліфікації. Протягом  2022/2023 навчального року систематично займалася самоосвітою:

брала участь у онлайн-зустрічах Управління державної служби якості освіти у Харківській області;

брала участь у семінарах  щодо організації роботи закладу освіти під час воєнного стану;

закінчила тематичний спецкурс «Інтеграція цифрових технологій в освітнє середовище закладу дошкільної освіти» - ХАНО,

 спецкурс, що підтверджує підвищення кваліфікації за програмою «Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти щодо

забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні» ВСЕУКРАЇНСЬКА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ «АСОЦІАЦІЯ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ» та ЮНІСЕФ,

на районному семінарі керівників ділилася досвідом роботи закладу по організації  освітнього процесу у дистанційному режимі.

 

Згідно  Закону України «Про освіту» та на підставі  Законів України «Про цивільну оборону», «Про захист населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру»  заклад дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров’я, здоровий спосіб життя через створення    умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. В умовах воєнної агресії питання охорони життя і здоров1я дітей стало вкрай актуальним і важливим.

  Тому вихователі, хоч і у дистанційному режимі, але все ж приділили великого значення попередженню дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, навчання дітей і батьків правилам поведінки у надзвичайних ситуаціях зумовлених воєнним станом.

З працівниками також систематично проводилися відповідні інструктажі та консультування. Розроблено і затверджено алгоритм дій працівників у разі виникнення небезпеки.       

Слід сказати, що протягом року педагоги постійно відстежували місце перебування вихованців, так як були і є діти, що знаходяться за кордоном та за межами нашого району.

Результатом діяльності закладу з даного питання є відсутність випадків травматизму дітей та збереження мережі груп.

 Наголошу, що взаємодія з батьками є пріоритетним напрямком нашої роботи впродовж багатьох років, бо саме при такій взаємодії можливо створити умови для всебічного гармонійного розвитку ініціативної, компетентної та самодостатньої особистості, так як зазначено у Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні. Метою партнерства є інтеграція батьків у педагогічний процес шляхом створення необхідних і достатніх умов для залучення сім'ї до супроводу дитини у освітньому процесі.

Хочу звернути увагу, що у ситуації дистанційної взаємодії учасників освітнього процесу (педагогів, вихованців, батьків)  на перший план вийшло питання організації взаємодії з батьками. Тут допоміг попередньо набутий під час роботи у карантинних обмеженнях досвід такої співпраці.

Зручним способом  зв’язку і педагогами і батьками визнано  viber-групи. Це дозволяє інформувати одночасно всіх батьків,  проводити дискусії, спілкування з різних  питань. Доречно сказати, що активність батьків періодично змінювалася у кожній віковій групі, але все ж таки контакт з батьками не втрачено: вони  виконували запропоновані педагогами завдання, брали участь у zoom-заняттях, опитуваннях.

Було запропоновано і проведено фотовиставки малюнків дітей і батьків: «Миру усім нам на нашій планеті», «З Україною у серці», «Обережно, дорога!», «Мій домашній улюбленець», «Пам'ять про ветеранів».

 Також було запропоновано батькам челенджі «Разом на ранкову зарядку», «Моя вишиванко», «Вірші Тараса Шевченка» - та  смартмоби «Заспіваю пісеньку про зиму», «Привітаю маму» та ін.

Робота у дистанційному режимі давалася складно, але педагогічний колектив впорався з таким завданням і батьки з розумінням поставилися до такої незвичайної взаємодії, всі розуміли, що цього вимагає нинішня ситуація, а також схвально оцінили роботу педагогів і організацію дистанційної освіти. Модернізація традиційних та використання інноваційних форм сприяють підвищенню взаємодії педагогічного колективу і родин, створюють позитивний імідж ЗДО, встановлюють позитивний тон взаємин батьків і вихователів, довірливе ставлення до них, бажання повернутися у рідний заклад.

Можна стверджувати, що навчальний рік дав позитивні результати для розвитку наших вихованців.

 

Ще раз слід підкреслити, що саме створення належних умов для безпечного та комфортного перебування дітей у закладі, у спільній взаємодії батьків та працівників закладу - це першочергове наше завдання.

 

Нажаль, воєнна агресія порушила  наше з вами звичне життя, але ми не скорилися і навчилися жити і працювати в нових, дуже віримо – тимчасових, умовах. Я вдячна всім працівникам, які перебувають на простої, але продовжують виконувати необхідні у закладі обов`язки. Налагоджено щоденне чергування і заклад постійно перебуває під контролем. Всі працівники підтримують порядок у приміщеннях та на території. Восени і навесні були організовані колективні упорядкування території закладу, висаджені і доглядаються квітники. Не дивлячись на різні ситуації, збережено все майно закладу.

 

Заклад  дошкільної освіти є комунальним, тому матеріально-фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет. Питання господарської роботи є найскладнішим у роботі директора, оскільки його розв’язання потребує коштів.

Всі ви знаєте, що 28 березня в результаті ракетного удару по нашому місту заклад зазнав значних ушкоджень (вікна, двері, підвісна стеля, облицювання цоколя).

Відповідними органами було складено акт про пошкодження і тепер ми чекаємо, коли буде вирішено питання проведення ремонтних робіт.

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом сформованим міською радою та Управлінням освіти, молоді та спорту.

За рахунок бюджетних коштів у звітному році було: перевірено вогнегасники, проведено повірку газового сигналізатора і манометра і придбано генератор.

    Народний депутат України Павло Сушко  передав у числі інших закладів освіти і нашому потужний генератор. Поки що нам не було потреби ним користуватися. Взагалі, всі ми віримо і прагнемо повернутися до звичайного режиму роботи.

Хочу відзначити роботу всього нашого колективу. Кожен на своєму робочому місці відповідально ставиться до своїх обов’язків, з любов’ю до наших вихованців, повагою до батьків, турботою до рідного закладу.

  Також колектив нашого закладу дошкільної освіти  не стоїть осторонь складної ситуації у державі. Ми долучилися до благодійної акції «Гостинці захисникам до свята».   Двічі було придбано та передано  у діючі частини  необхідні товари і предмети. 

 

    Всі ми прагнемо до мирного життя і розуміємо, що діти – це майбутнє держави і вони мають зростати у гідних умовах. Тому необхідне осучаснення освітнього середовища та приміщень і території закладу, розвиток його матеріально-технічної бази, а це  можливо лише за умови засвоєння різних видів надходжень, плідної співпраці з Управлінням освіти, міською радою,  батьками вихованців, громадськістю, спонсорами.

 

    Ми розуміємо, що першочерговим є відновлення пошкоджень у закладі та все ж зазначу які ще  проблеми залишаються не вирішеними:

  • зовнішня обробка вікон;
  • стан даху будівлі;
  • ремонт фундаменту та  відмосток будівлі;
  • встановлення блискавковідводів;
  • стан внутрішніх дверей;
  • стан дитячих меблів, ковдр і покривал;
  • стан спортивного майданчика;
  • стан овочесховища;
  • побудова 2-х   прогулянкових павільйонів.

Хочу наголосити ще на одній проблемі,  вирішення якої потребує наших спільних зусиль: збереження мережі груп, набір дітей на 2023/2024 навчальний рік.

 

Цей рік був напруженим. Хочу подякувати за довіру та підтримку колектив, батьків, особливо тих, що виявили інтерес та довіру до нашого закладу  діти яких, можна сказати, заочно були зараховані у 2022 році,  Управління освіти, молоді та спорту. З великою вдячністю хочу відмітити злагоджену, сумлінну роботу всіх працівників закладу, які присвятили свої життя для виховання підростаючого покоління, розвитку дошкільної освіти та сприяють підтримуванню високого рейтингу нашого закладу у місті і районі, а в нинішній складній ситуації  - дбають про рідний заклад. Чекаємо на найшвидше повернення наших діточок, щоб наш «дім радості і добра» знову наповнився дитячим сміхом та шумом.

       Дякую за увагу. Готова вислухати ваші відгуки і думки про мою діяльність на посаді директора.

http://dytsadok.org.ua/upload/users_files/25180641/d3b7edee105cdbd64fbf785fe4419a30.doc

Логін: *

Пароль: *