Формуємо у педагогів толерантність
Формуємо у педагогів толерантність
Питання толерантності в демократичному суспільстві завжди було важливим, а нині стає надважливим. Як же виховати дітей толерантними? Діти віддзеркалюють взаємини й поведінку дорослих, зокрема й педагогів, а тому такий виховний процес слід почати із себе. Саме тому, відповідно до плану роботи на 2024/2025 навчальний рік, 11 жовтня у нашому педагогічному колективі проведено семінар-практикум «Формуємо у педагогів толерантність», метою якого було підвищення професійної майстерності педагогів.
Роль педагога — одна з провідних у формуванні дитячої толерантності. Значною мірою від особистісного потенціалу, поглядів і переконань педагога залежить ефективність та продуктивність такої «освіти». Тобто лише толерантний педагог може виховати толерантну особистість. Для дітей вихователь — це передусім наставник, що проявляє довіру, заохочує до відкритості й самореалізації, навчає комунікувати й подає відповідний приклад. Не менш важливо педагогові вибудовувати толерантні взаємини з батьками дошкільників і колегами — проявляти розуміння й повагу до чужої думки, успіхів, цінностей і відмінностей інших людей. Від цього залежить психологічний клімат у колективі та продуктивність співпраці з родинами вихованців. Отже, толерантність, по суті, — це не лише особистісна якість, а й одна зі складових професійної компетенції педагога.
Бути толерантним важливо завжди і скрізь, а в педагогіці особливо. Адже ми, педагоги, працюємо із найвразливішою категорією суспільства — дітьми. Пам’ятаймо про це.